I. Dokonywanie rezerwacji
- Rezerwację noclegu w SM PTSM Matecznik można dokonać w następujący sposób:
a) na miejscu w recepcji schroniska,
b) telefonicznie – +48 16 670 61 45,
c) mailowo – recepcja@ptsm-matecznik.pl,
d) korzystając z Systemu Rezerwacji Online na stronie www.ptsm- matecznik.pl,
e) korzystając z serwisu rezerwacyjnego booking.com. - Dokonując rezerwacji należy podać następujące dane: imię i nazwisko gościa, na którego rezerwacja ma być zrobiona, dane firmy, jeśli dokumentem sprzedaży ma być faktura VAT, adres zameldowania, telefon kontaktowy, planowany czas pobytu, planowany czas zameldowania i wymeldowania, informacje nt. przynależności do PTSM oraz wg uznania dodatkowe informacje lub życzenia dotyczące usługi.
II. Proces rezerwacji online
Rezerwacja poprzez System Rezerwacji Online odbywa się w następujący sposób:
- Klient wybiera czas pobytu tj. datę zameldowania i wymeldowania w schronisku i naciska przycisk Przeszukaj.
- Klient otrzymuje możliwość wyboru oferowanych w Systemie Rezerwacji Online, dostępnych na daną chwilę pokoi.
- Po zapoznaniu się z ofertą i ceną Klient wybiera pokój lub pokoje, które chce zarezerwować oraz liczbę osób, dla których rezerwacja ma być zrobiona i naciska przycisk „Zarezerwuj”.
- Pojawia się okno z informacjami na temat daty zameldowania i wymeldowania, ilością dni pobytu oraz ilością rezerwowanych pokoi oraz ceną. Po sprawdzeniu poprawności planowanej rezerwacji Klient wciska przycisk Dalej.
- Pojawia się formularz, w którym Klient ma obowiązek podać prawdziwe dane, wyrazić zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych oraz potwierdzić zapoznanie się z niniejszym regulaminem rezerwacji.
- Po wybraniu opcji zapłać, Klient przekierowany zostaje na stronę umożliwiającą wpłatę poprzez System Obsługi Płatności PayU.
- System rezerwacji wymaga płatności poprzez przelew lub kartę płatniczą: Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro (transakcje są realizowane za pośrednictwem systemu płatności PayU). Rezerwacja otrzymuje status rezerwacji opłaconej po dokonaniu płatności przez Klienta i potwierdzeniu wpływu środków. Następnie rezerwacja zostanie potwierdzona przez schronisko mailem na adres podany przez Klienta w formularzu rezerwacyjnym.
Bezpieczeństwo transakcji dokonywanych za pomocą PayU jest zapewnione przez zastosowanie 128 bitowego protokołu SSL, jak również przez procedury identyfikacji klienta w banku (login, hasło i inne). Dokonując przelewu online, Klient loguje się bezpiecznie bezpośrednio na stronie swojego banku. Informacje o jego profilu posiada tylko i wyłącznie jego bank.
Wysokie bezpieczeństwo dla transakcji kartowych zapewniane jest przez zastosowanie m.in. następujących zabezpieczeń transakcji: 3D Secure (Verified by VISA oraz MasterCard SecureCode), SSL 128 bitów (thawte SSL certyfikat). System zapewnia wysokie bezpieczeństwo również dzięki rozwiązaniu, w którym numery kart płatniczych nie trafiają do systemu rezerwacji i nigdzie nie są one przechowywane. Klient ma gwarancję, że numer jego karty zna tylko on i jego bank.
III. Anulowanie i zmiany rezerwacji
- Anulowania i zmian w rezerwacji należy dokonać bezpośrednio w recepcji schroniska lub mailowo (recepcja@ptsm-matecznik.pl).
- W przypadku rezerwacji przedpłaconej:
a) Jeśli anulacja nastąpi najpóźniej 72h (3 dni) przed datą rozpoczęcia pobytu wówczas anulacja jest bezpłatna. Zwrot środków pomniejszony o koszty operacyjne w wysokości 2% wpłaty przez schronisko następuje w terminie do 30 dni, w formie odpowiedniej do dokonanej płatności, (tj. przy płatności kartą – na rachunek karty, w przypadku przelewu – na rachunek bankowy, z którego przelew został dokonany).
b) Jeśli anulacja nastąpi na mniej niż 72h (3 dni) przed datą rozpoczęcia pobytu, lub Klient nie zamelduje się w schronisku w dniu przyjazdu do godziny 22:00 i nie powiadomi schronisko o potrzebie późniejszego meldunku to schronisko ma prawo obciążyć Klienta kosztami całej rezerwacji. - Każdemu Klientowi, który dokonał rezerwacji przedpłaconej i zwrócił się z prośbą o jej anulacje schronisko zaoferuje bezkosztowo zmianę terminu rezerwacji. Jeżeli Klient się zdecyduje na zmianę wówczas nie przysługuje mu już prawo do bezkosztowej anulacji. Zmianę terminu w trakcie procesu anulacji można dokonać tylko raz.
IV. Reklamacje
- W przypadku, jeśli Klient w trakcie trwania usługi stwierdza wadliwe wykonywanie umowy (tzn. niezgodne z warunkami rezerwacji i opisem usługi zamieszczonym na stronach www.ptsm-matecznik.pl), powinien niezwłocznie zawiadomić o tym wykonawcę usługi (bezpośrednio w recepcji schroniska, mailowo: recepcja@ptsm-matecznik.pl, lub telefonicznie: +48 16 670 61 45).
- Reklamacje i ewentualny zwrot środków nastąpi w terminie do 14 dni w sposób odpowiadający dokonanej płatności (tj. przy płatności kartą – na rachunek karty, w przypadku przelewu – na rachunek bankowy, z którego przelew został dokonany).
V. Ustalenia końcowe
- Klient jest odpowiedzialny za prawidłowe wypełnienie danych w formularzu rezerwacyjnym. Schronisko nie bierze odpowiedzialności za nieprawidłowy wybór terminu przyjazdu lub wyjazdu lub błędne wypełnienie formularza danych przez Klienta.
- Za prawidłową obsługę pobrania kwot rezerwacyjnych odpowiedzialny jest system płatności elektronicznych PayU.
- Schronisko oraz firma obsługująca serwis rezerwacji online nie ponosi odpowiedzialności za niedostępność systemu powstałą nie z ich winy. Ze względów bezpieczeństwa oraz jakichkolwiek innych przyczyn niezależnych od schroniska, schronisko ma prawo czasowo zawiesić dostęp do serwisu www.ptsm-matecznik.pl na okres konieczny do usunięcia zaistniałych zagrożeń lub nieprawidłowości.
- Schronisko nie ponosi odpowiedzialności za przejściowe niedogodności niezależne od schroniska tj.: czasowy brak wody, ogrzewania, prądu i klimatyzacji czy naprawa lub konserwacja urządzeń technicznych. Wyżej wymienione niedogodności schronisko będzie starało się jak najszybciej usunąć.
- Schronisko może zaoferować wykonanie usługi o podobnym standardzie w terminie, który został określony w formularzu wówczas, gdy realizacja zarezerwowanej usługi okaże się niemożliwa do wykonania z winy podmiotów trzecich.
- W przypadku, gdy Klient nie wyrazi zgody na realizację usługi o podobnym standardzie lub realizacja usługi okaże się niemożliwa z przyczyn zależnych od schroniska, wówczas schronisko zobowiązane jest do zwrotu dokonanej przez Klienta zapłaty za usługę. Zwrot uiszczonej przez Klienta zapłaty wyczerpuje w całości wszelkie roszczenia Klienta z tytułu niewykonanej usługi.
- W przypadku nadzwyczajnych okoliczności, niezależnych od żadnej ze stron np. katastrof żywiołowych, strajków, wybuchu wojny lub innych sytuacji wyjątkowych uniemożliwiających realizację usługi zgodnie z umową, schronisko jest zwolnione z przyjętego zobowiązania.
- Wszelkie usługi dodatkowe zamawiane przez Klienta w trakcie jego pobytu, rozliczane są bezpośrednio w schronisku.
- Doba hotelowa trwa od godz. 17:00 do godz. 10:00 dnia następnego.
- Podane ceny są cenami brutto (z VATem) i obejmuje tylko usługę noclegową.
VI. Dane osobowe
- W trakcie dokonywania rezerwacji Klient wyraża zgodę na umieszczenie swoich danych osobowych w bazie danych Systemu Rezerwacji Online. Dane te będą wykorzystywane wyłącznie w celu umożliwienia przeprowadzenia pełnego procesu rezerwacji zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29.08.1997 o ochronie danych osobowych (Dz.U. 2002, Nr 101, poz. 926 z późn. zmianami).
- W przypadkach i na zasadach określonych w ustawie z dnia 29.08.1997 roku ochronie danych osobowych (Dz.U. 2002, Nr 101, poz. 926 z późn. zmianami), Klient ma prawo żądania uzupełnienia, uaktualnienia, sprostowania danych osobowych, czasowego lub stałego wstrzymania ich przetwarzania lub ich usunięcia, jeżeli są one niekompletne, nieaktualne, nieprawdziwe lub zostały zebrane z naruszeniem prawa albo są już zbędne do realizacji celu, dla którego zostały zebrane, a także ma prawo wniesienia pisemnego żądania zaprzestania przetwarzania jego danych osobowych.
- Schronisko nie będzie udostępniać innym podmiotom danych o Klientach i rezerwacjach dokonanych przez Klientów.
VII. Akceptacja Regulaminu
Zaznaczenie opcji „Zapoznałem się z regulaminem” oznacza, iż Klient rozumie i wyraża zgodę na warunki w nim umieszczone. Brak akceptacji Regulaminu rezerwacji w SM PTSM Matecznik spowoduje brak możliwości dokonania rezerwacji.